Siv Hatlen Heimdal
November 29, 2023
Her er 7 grunner du kan videresende til sjefen din på hvorfor dere skal bruke tid og penger på å lage en kommunikasjonsstrategi
Vær ærlig, hvor mye tid bruker dere på å diskutere hva dere skal gjøre? Ved å ha en felles strategi så er det slutt på de timelange diskusjonene om hvilke kanaler dere skal være på og om dere skal lage podcast eller ikke. Dere vet hva dere skal gjøre og bare gjør det.
Du slipper å kaste bort tid og penger på feil målgruppe. Dere vet nøyaktig hvem dere skal nå, hva som er problemet deres og hva de trenger fra dere.
Du slipper å kaste bort tid og penger på å lage innhold målgruppen driter i. Dere bruker heller tiden på lage innhold som målgruppa oppsøker og elsker.
Jo mer konkrete oppgaver de ansatte får, jo enklere er det å utføre. Tiden brukes på å gjøre oppgavene, fremfor å tenke på hvordan oppgavene skal gjennomføres.
Hvis alle vet hva dere skal, kan faktisk kommunikasjonssjefen dra på ferie innimellom
Når de ansatte vet hva de skal gjøre for å lykkes, gjør de det, uten å stille vanskelige spørsmål. De ansatte har lyst til å gjøre en god jobb, så gjør det enkelt for dem å gjøre det.
Som en bonus på alle de positive effektene over, oppnår dere bedre resultater! Når dere jobber målrettet, så kommer resultatene. Det er genialt!